| | Création personnage d'Exalted 3 | |
| | Auteur | Message |
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Elfridel Maître du donjon
Nombre de messages : 1446 Age : 37 Localisation : Comme Dieu : dans l'imaginaire ... Date d'inscription : 11/06/2007
| Sujet: Création personnage d'Exalted 3 Dim 8 Juil - 0:35 | |
| CRÉATION DE PERSONNAGE :
(Krystel ou les autres peuvent encore changer de caste s'ils le veulent - tant qu'on a pas commencer la partie)
Attributs de base à 1 (max 5) de base 124 xp chaque point coute : niveau actuel x4 xp
Mettre les 8 Capacités de caste aube : Archery, Awareness, Brawl/Martial Arts, Dodge, Melee, Resistance, Thrown, War zenith : Athletics, Integrity, Performance, Lore, Presence, Resistance, Survival, War crépuscule : Bureaucracy, Craft, Integrity, Investigation, Linguistics, Lore, Medicine, Occult nuit : Athletics, Awareness, Dodge, Investigation, Larceny, Ride, Stealth, Socialize éclipse : Bureaucracy, Larceny, Linguistics, Occult, Presence, Ride, Sail, Socialize
Choisir 5 Capacités favorisées
Willpower de base à 5 (max 10) de base 0 xp chaque point coûte 8 xp
Choisir 4 Spécialités c'est lié à une capacité quand vous êtes dans la circonstance : +1succès au jet choisir une nouvelle spécialité : 3 xp
Capacités de base à 0 (max 3) de base 73 xp chaque point coute : niveau suivant * 2 xp le cout d'xp est réduit de 1 pour les capacités castes/favorisés (nv niv*2 -1 xp)
Avantages/Atouts de base à 0 (max 3) de base 51 xp chaque point coute : niveau suivant * 3 xp
Charmes/Combo - P.250 à P.425 - Ne pas lire au delà de base : aucun de base 130 xp chaque charme coute 10xp le coût d'xp est réduit de 2 pour les charmes se rapportant aux capacités de castes/favorisées (8xp)
Mettre votre Essence à 1 Personal Essence pool : ([Essence x 3] + 10) atomes Peripheral Essence pool : ([Essence x 7] + 26) atomes
Gagnez 100 xp bonus à répartir suivant les mêmes règles que la catégorie en question permet de monter capacités, avantages, atouts jusqu'à 5 peut être attribuer à n'importe quel moment sur la fiche de personnage tout xp non dépensé est perdu
Choisir 4 Intimacies 1 Defining : votre motivation/but ; ce qui vous défini au plus profond de vous. Quand vous ne faîtes pas ce qui est dit par votre Intimacie Defining, vous perdez 3 points de Limit. 1 Major : ce à quoi vous tenez énormément mais moins puissant que le defining ; il peut s'agir d'un individu, d'un lieu, d'une vertu, d'un but, ... Quand vous ne faîtes pas ce qui est dit par votre Intimacie Major, vous perdez 2 points de Limit. 1 Positive : une aspiration abstraite ou un attachement personnel, pouvant être lié à votre humanité précédente (une femme, ...) Quand vous ne faîtes pas ce qui est dit par votre Intimacie Positive, vous perdez 1 points de Limit. 1 Négative : la forme de la malédiction la plus perverse. Vous avez une déficience moral ou humaine qui vous empêche d'être l'être parfait des légendes du début du premier âge. Quand vous ne faîtes pas ce qui est dit par votre Intimacie Négative, vous gagnez 1 (puis la suivante 2, et 3 à encore la suivante, jusqu'à ce que le défaut à 10 ait été fait - le défaut à 0 ne compte pas) points de Limit.
Choisir 2 Défauts/Rupture de Limites 1 défaut lorsque vous atteignez 0 1 défaut lorsque vous atteignez 10 (ce qui peut être le même) De base, vous commencez votre échelle de Limit à l'endroit qui vous convient (comme à chaque rupture de limite d'ailleurs)
Dernière édition par Elfridel le Mer 25 Juil - 21:27, édité 7 fois | |
| | | Elfridel Maître du donjon
Nombre de messages : 1446 Age : 37 Localisation : Comme Dieu : dans l'imaginaire ... Date d'inscription : 11/06/2007
| Sujet: Re: Création personnage d'Exalted 3 Dim 8 Juil - 15:35 | |
| Avantages/Atouts :
Innate: Innate Merits can only be taken during character generation, with Merit points or bonus points. They can only be gained during play through some form of magical intervention—it’s impossible to simply decide to cultivate such Merits.
Liste Innate : Ambidextrous (• or ••)—Innate Danger Sense (•••)—Innate [Prerequisite: Perception or Awareness •••] Direction Sense (•)—Innate Eidetic Memory (••)—Innate Giant (••••)—Innate [Prerequisite: Stamina •••] Hideous (gratuit si vous voulez)—Innate Natural Immunity (••)—Innate [Prerequisite: Stamina •••] Claws/Fangs/Hooves/Horns (• or ••••)—Innate Enhanced Sense (•••)—Innate Exalted Healing (gratuit et obligatoire)—Innate Extra Limbs (•••)—Innate Gills (gratuit or •••)—Innate Poisoned Body (•, ••, or •••••)—Innate Selective Conception (•)—Innate Chameleon (•••)—Innate Quills (•••••)—Innate Subtlety (••)—Innate [Prerequisite: Another physically obvious Supernatural Merit, such as claws, quills, or extra limbs] Tail (• to ••)—Innate Thaumaturgist (••••)—Innate Unusual Hide (• to •••••)—Innate Venomous (••• or ••••)—Innate Wall Walking (••••)—Innate Wings (••• or •••••)—Innate
Purchased: In addition to being purchased at character creation as normal, these Merits may be purchased or advanced for (new rating x 3) experience points during play. You don’t have to pay for ratings that don’t do anything, and so Boundless Endurance (••) would cost 6 experience, not 9. Purchased Merits with variable ratings must be bought in sequence.
Liste Purchased : Boundless Endurance (••)—Purchased [Prerequisite: Stamina or Resistance •••] Fast Reflexes (•••)—Purchased [Prerequisite: Wits •••] Fleet of Foot (••••)—Purchased [Prerequisite: Dexterity •••] Iron Stomach (•)—Purchased [Prerequisite: Stamina or Resistance •••] Language (•)—Purchased Martial Artist (••••)—Purchased [Prerequisite: Brawl •] Mighty Thew (• to •••)—Purchased [Prerequisite: Strength •••] Pain Tolerance (••••)—Purchased [Prerequisite: Resistance ••••] Quick Draw (• or ••••)—Purchased [Prerequisite: Archery, Brawl, Melee, Martial Arts, or Thrown •••] Strong Lungs (•)—Purchased [Prerequisite: Athletics •••] Tempered by the Elements (••)—Purchased Toxin Resistance (•••)—Purchased [Prerequisite: Stamina or Resistance •••]
Story: Once play begins, these Merits may only be obtained or advanced through the course of the story, at the Storyteller’s discretion—Allies, for example, cannot be purchased with experience points, but must be gained through roleplaying and social influence.
Liste Story : Allies (•, •••, or •••••)—Story Artifact (•• to •••••)—Story Backing (•• to ••••)—Story Command (•• to •••••)—Story Contacts (•, •••, or •••••)—Story Cult (• to •••••)—Story Demesne (•• or ••••)—Story Familiar (• to •••)—Story Followers (• to •••)—Story Hearthstone (•• or ••••)—Story Influence (• to •••••)—Story Manse (••• or •••••)—Story Mentor (• to •••)—Story Retainers (•• or ••••)—Story Resources (• to •••••)—Story
P.158 à P.167 Attention : ne pas lire au delà | |
| | | Elfridel Maître du donjon
Nombre de messages : 1446 Age : 37 Localisation : Comme Dieu : dans l'imaginaire ... Date d'inscription : 11/06/2007
| Sujet: Re: Création personnage d'Exalted 3 Dim 8 Juil - 16:10 | |
| Rupture de Limite : - 1 défaut lié à la rupture de limite à 0 (celle dut à votre Defining/Major/Positive) - 1 défaut lié à la rupture de limite à 10 (celle dut à votre Negative) Les deux défauts peuvent être le même ou, plus courant, des défauts différents. All-Consuming Grief The Solar is overwhelmed by regret or sorrow, and can do nothing but stop to mourn what he has lost or to brood upon the injustices that have befallen him. He’ll try to go off to be alone to grieve, if possible; if not, then the Solar ignores his surroundings and focuses inward on his pain. He stirs from his grief for nothing, not even to help his allies. Duration : Scene. All-Consuming Grief can be ended prematurely if the Solar is attacked or if someone to whom he has a Major or Defining Tie is incapacitated.
Berserk Anger The Solar rampages out of control, attacking and killing anything he sees. His killing spree begins with his enemies, but then turns to any innocent or uninvolved bystanders of the fight. He may spare characters he has a positive Tie towards from his rampage, but this protection vanishes if they try to impede him in any way. Duration: Scene. Berserk Anger can be ended prematurely if the Solar runs out of valid victims to kill, or if he incapacitates someone he has a positive Tie toward.
Chains of Honor The Solar is overwhelmed with regret for his past misdeeds, and cleaves to an unbreakable code of honor. He will not tell any lies, including lies of omission or halftruths, nor will he break a promise or sworn oath he has made. If he has deceived anyone in the past, he will strive to find them, tell them the truth, and do whatever he can to atone. Likewise, he will seek out those whom he has broken oaths to, and take on whatever labors or tasks they assign to correct his failure. Duration: Session. Chains of Honor can be ended prematurely if the Solar is forgiven by someone to whom he has broken an oath or harmed by means of deception.
Compassionate Martyrdom Consumed by overwhelming compassion, the Solar cannot see the suffering of others without intervening. Whenever he sees a suffering innocent, he must intervene to help them in the most dramatic way possible. If she is being harmed, the Solar must either intercede to take the blows meant for her, or else kill her aggressor. If her suffering is caused by poverty, sickness, or other prevailing conditions of her life, the Solar must find some similarly dramatic method in which to help her, working without cease to do so. Duration: Session. Compassionate Martyrdom can be ended prematurely if the Solar sees that the actions he has taken have caused the people she is trying to protect to fear or reject her, or if she loses a combat that she started because of the Limit Break.
Contempt of the Virtuous The Solar becomes unfalteringly sure in his own moral righteousness, and strives to correct the failings of those around him. If he sees another person engaging in immoderacy, indulgence, or dishonesty, he will strive to correct them, lecturing them on their failings. If his instruction is mocked or rejected, he may even turn to force in preventing them from sin. Duration: Session. Contempt of the Virtuous can be ended prematurely if the Solar is forced to question the righteousness of his own actions, either because he is confronted with the unintended consequences of something he does, or because he is persuaded by another character.
Crushing Doubt The Solar is crippled by self-doubt. He will seek the assistance of his allies in every task, no matter how simple, and will pass his duties and responsibilities on to others whom he believes are more capable than him. If he is separated from allies, he must try to return to them or else find some other companions, and will flee from any potential danger or obligation he encounters along the way. Duration: Session. Crushing Doubt can be ended prematurely if the Solar is forced to face a significant danger alone and succeeds, or if he single-handedly saves an ally from a significant danger.
Deliberate Cruelty The Solar is consumed by cold cruelty, no longer recognizing others as worthy of respect or life. He will harm others without a second thought if he benefits from doing so, and has no aversion whatsoever to the use of torture, terror, and mutilation. His manner is cruel and scathing, even to friends and allies, mocking and verbally tormenting them as a matter of course. Duration: Session. Deliberate Cruelty can be ended prematurely if the Solar’s actions cause harm to someone he has a Major or Defining positive Tie towards.
Heart of Flint The Solar’s heart is hardened against all emotion, becoming distant and utterly lacking in empathy or feeling. While in Limit Break, he is treated as having no Intimacies whatsoever, making his decisions based purely on what is most efficient. His lack of empathy imposes a -2 penalty on all social rolls. Duration: Session. Heart of Flint can be ended prematurely if the Solar’s apathy allows a character that he holds a Major or Defining positive Tie towards to come into life-threatening danger.
Rampaging Avarice The Solar is filled with rampant greed, no longer willing to let anything come between him and what he wants. Whenever he is faced with the opportunity to indulge in a favorite pleasure or vice, he will do so. If someone would deny him a pleasure, he will take it by force, even if it would be trivial to obtain it otherwise. While he can restrain himself from committing acts of murder or rape, he will not hesitate to destroy property or physically harm others to get what he wants. Duration: Session. Rampaging Avarice can be ended prematurely if the Solar harms an innocent in order to get what he wants—but only after he’s done enjoying it. | |
| | | Elfridel Maître du donjon
Nombre de messages : 1446 Age : 37 Localisation : Comme Dieu : dans l'imaginaire ... Date d'inscription : 11/06/2007
| Sujet: Re: Création personnage d'Exalted 3 Ven 13 Juil - 11:34 | |
| Mise à part les charmes, est ce que ça va pour tout le monde ? Début du jeu : ville de Rubylak (quart nord est de Création) Rubylak est une ville prospère mais décadente ; gouverner par la maison Sang de Dragon Cynis (drogue, esclave), elle était la seule jusqu'à récemment ou d'autres Sang de Dragon sont venus. La ville est constitués de 3 remparts concentriques. - Les remparts extérieurs ne sont que des remparts d'un camp militaire. - Les remparts intermédiaires sont pour le coup de vrais remparts d'une ville fortifiés, avec quelques faiblesses ; puisque notamment, ils ne sont ni entretenus ni dédiés à un quelconque ordre militaire. - Les remparts intérieurs sont fait de pierres blanches lisses et nettoyées chaque jour à l'aube. Les gardes ont le devoir de tuer tout individu qui toucherait ces remparts. Seuls quelques passages permettent aux marchands ou aux hauts dignitaires de passer de l'autre côté. A l'intérieur des remparts, ce sont quelques grandes maisons riches et pavillonnaires, ainsi qu'une petite tour qui fait office d'administration. Pour l'Ordre Immaculé, il faut aller à l'extérieur de la ville ; dans une "église" qui est tenus par une Sang de Dragon. Elle a d'abord construit son office toute seule juste à la sortit de la ville mais des militaires et la "noble" maison Cynis ont envoyé des gens pour détruire ce lieu de culte. Elle est encore en vie, mais elle a reconstruit son office à 15m à pieds après la sortit de la ville ; avec l'aide de quelques personnes. Maison Cynis : https://www.youtube.com/watch?v=ghS3iVEzuhA&list=PLVGyM0jXNmJdzqMWcDD7DRXn6LM9ubwYK&index=3Ordre Immaculé : https://www.youtube.com/watch?v=oSA8gqYAClA&index=18&list=PLVGyM0jXNmJdzqMWcDD7DRXn6LM9ubwYKVersion solaire (modifié par un Sang de Dragon) : https://www.youtube.com/watch?v=lJ_J_2nnFo0&list=PLVGyM0jXNmJdzqMWcDD7DRXn6LM9ubwYK&index=17 | |
| | | Elfridel Maître du donjon
Nombre de messages : 1446 Age : 37 Localisation : Comme Dieu : dans l'imaginaire ... Date d'inscription : 11/06/2007
| Sujet: Re: Création personnage d'Exalted 3 Sam 21 Juil - 16:54 | |
| Donc, on a : - François qui fait un Eclipse bureaucratique et administrateur ; absolument pas adapté aux combats - Krystel qui fait un/une Aube - Allan qui fait un/une Nuit | |
| | | Fangels Allan
Nombre de messages : 796 Age : 30 Date d'inscription : 18/10/2008
| Sujet: Re: Création personnage d'Exalted 3 Mar 24 Juil - 9:44 | |
| ok, on ce fait une partie vendredi soir ? | |
| | | Elfridel Maître du donjon
Nombre de messages : 1446 Age : 37 Localisation : Comme Dieu : dans l'imaginaire ... Date d'inscription : 11/06/2007
| Sujet: Re: Création personnage d'Exalted 3 Mar 24 Juil - 23:32 | |
| moi, je peux ... ou samedi soir ; comme vous voulez ^^ mon intro est prête ! | |
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| Sujet: Re: Création personnage d'Exalted 3 | |
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